Fotoserie: Storkursus for skønlitterære aktivister fra hele landet på Ungdomsøen d. 3. - 5. maj 2024

I sidste uge drog vi til den fantastiske Ungdomsøen med 32 (!!) seje unge mennesker fra hele landet. De unge lærte om metoden guidet fælleslæsning og om hvordan de selv kan skabe meningsfulde skønlitterære fællesskaber i egne lokalsamfund - lige fra Randers og Aalborg til Stevns og København. Kæmpe optur!

Udover træning i guidet fælleslæsning bød dagene på ”øen” på ’Poetisk speed meeting’ eminent faciliteret af vores gode underviser og ambassadør Casper og ’Aktivist yoga/revolutions fitness’ med forfatter Nynne Roberta Pedersen Pedersen.

Vi er så spændte på at se hvad disse unge, seje mennesker vil bringe ud i verden af skønlitterær aktivisme og møder over guidet fælleslæsning!

Fotos af Søren Zeuth.

Forrige

Læseforeningen og Danmarks Mentale Sundhedsdag: Brug skønlitteraturen til at åbne for meningsfuld dialog

Næste