Læseforeningen søger en studentermedhjælper 15 timer ugentligt til at koordinere vores frivilligprogram

Læseforeningen drømmer om et samfund, hvor der er plads og tid til meningsfulde møder mellem mennesker på tværs af alder, køn, kultur og vilkår. Med udgangspunkt i denne vision og i metoden guidet fælleslæsning opretter vi læsefællesskaber ledet af frivillige læseguider landet over for at modvirke ensomhed, udsathed og psykisk mistrivsel. Vi har ca. 200 frivillige læseguider og ca. 150 læsefællesskaber fordelt rundt om i landet med en hovedvægt i København, Århus og Odense.

Vi søger en studentermedhjælper med god energi og gåpåmod til at koordinere vores frivilligprogram og hjælpe med at motivere og engagere vores frivillige. Med basis på vores kontor i København, skal du hjælpe med at rekruttere og igangsætte frivillige samt planlægge forskellige faglige og sociale arrangementer for de frivillige i tæt sparring med projektlederne. Derudover skal du forvente at blive inddraget løbende i andre praktiske ad hoc-opgaver.

DU ER

• Struktureret, selvstændig og fleksibel

• Komfortabel med at have og skabe kontakt til mange forskellige mennesker

• Indforstået med at arbejds- tider og intensitet kan variere

• En god formidler både på skrift og i tale (og måske du har gode IT-kompetencer en vis portion grafisk flair)

• I slutningen af din bachelor eller starten af din kandidat.

DU SKAL KUNNE

• Planlægge læsegrupper og arrangementer

• Rekruttere frivillige og læsegruppe-deltagere

• Varetage praktiske opgaver i forbindelse med afholdelse af arrangementer rundt i landet og på skæve tidspunkter

• Prioritere og håndtere løbende og omskiftelige arbejdsopgaver

• Indgå i et dynamisk kontorfællesskab, hvor der veksles mellem kollektiv sparring og selvstændigt arbejde.

ANSØGNING
Din uddannelsesbaggrund betyder ikke så meget. Men har du erfaring med civilsamfundet, organisering, kommunikation og/eller koordinering af frivillige, så er det et plus.

Arbejdstiden er 15 timer ugentligt i gennemsnit med start 1. august. Din primære arbejdsplads er Emblasgade 175, 2100 København Ø, hvor du i udgangspunkt skal kunne sidde to dage om ugen. Samtidig skal du undertiden kunne deltage i møder og arrangementer udenfor byen og på skæve tidspunkter. Som en del af ansættelsen forventes det desuden, at du bliver uddannet som læseguide på vores kursus i Stenstruplund (Fyn) 9-11 august.

Spørgsmål vedr. stillingen eller ansøgningen sendes til projektleder Andreas på andreas@laeseforeningen.dk . Hvis du vil vide mere om det at være studentermedhjælper hos Læseforeningen, så kan du også kontakte vores nuværende studentermedhjælper Sanne på sanne@laeseforeningen.dk . Læs mere om Læseforeningen her (link).

Ansøgningen sendes senest d. 21. maj til andreas@laeseforeningen.dk . Vi indkalder til samtale løbende, så send gerne ansøgning hurtigst muligt.

VI GLÆDER OS TIL AT HØRE FRA DIG!

Skønlitterær sorgterapi i Aarhus: forfattersamtale og fælleslæsning med Christel Wiinblad og Joa Kruse Lykke

I litteraturen er du aldrig alene: Bliv frivillig læseguide og vær med til at modvirke ensomhed blandt ældre i Odense