JOBOPSLAG: ØKONOMIMEDARBEJDER TIL LÆSEFORENINGEN

Læseforeningen søger en dygtig økonomimedarbejder til at forvalte organisationens økonomi og sikre den finansielle drift. Vi tilbyder en arbejdsplads med plads til at gøre stillingen til din egen og med ambitiøse og dygtige kolleger, der hver dag arbejder for at bringe litteraturen ud, hvor den gør gavn.

Læseforeningen er vokset de seneste år og udviklingen lader til at fortsætte. Vi er en landsdækkende civilsamfundorganisation, der driver betydelige indsatser i landets tre største byer indenfor ensomhed, psykiatri og i arbejdet med socialt udsatte. Med stadig flere medarbejdere og et øget budget, der tæller et stigende antal bevillinger og kommunesamarbejder, har vi brug for en kompetent og struktureret økonomimedarbejder til at sikre, at organisationen og vores arbejde hviler på et solidt administrativt og finansielt fundament.

Om stillingen

Som vores nye økonomimedarbejder bliver du ansvarlig for Læseforeningens økonomiske drift. I tæt samarbejde med direktør, projektleder og administrativ medarbejder (kontorelev) vil du varetage processer vedrørende budgetlægning, budgetopfølgning samt løbende strategiske og praktiske økonomidrøftelser, herunder udarbejdelse af finansielle rapporteringer og oplæg. Konkret vil du få til opgave at:

  • Varetage økonomistyring herunder sikre løbende opdatering, videreudvikling og anvendelse af styringsværktøjer og systemer deriblandt kontoplan, timeregistreringsværktøjer og redskaber til opfølgning på forbrug

  • Løbende udarbejde finansielle rapporter som oplæg til både projektleder, direktør og bestyrelse

  • Udarbejde og sikre opfølgning på de overordnede budgetter, planer og regnskaber i samarbejde med diverse projektansvarlige

  • I samarbejde med administrativ medarbejder (kontorelev), der varetager bogholderi og udbetaler løn, sikre de daglige fakturahåndteringer og varetage den løbende afstemning af forbrug på de forskellige bevillinger med tilhørende bankkonti

Trods de seneste års vokseværk er vi stadig en mindre organisation, og det vil derfor også være ønskeligt, om du enten nu eller på sigt kan varetage opgaver af HR-karakter samt i mindre grad forefaldende IT- opgaver.

Kompetencer og erfaring

Vi ser gerne, at du besidder følgende kompetencer:

  • Relevant uddannelse indenfor økonomi og regnskab og/eller erfaring med økonomistyring – meget gerne fra en civilsamfundsorganisation, NGO eller lignende, evt som projektøkonom eller controller

  • Erfaring med at arbejde med budgetplanlægning og -opfølgning, og udarbejdelse af finansielle rapporter og oplæg

  • En solid forståelse for økonomistyring på tværs af bevillinger, samt strategisk analytisk blik for, hvordan dette kan optimeres

  • Kompetent og erfaren Excel-bruger og i stand til at foretage relevante beregninger

  • Kendskab til regnskabsprogrammer, gerne e-conomics

Som person ser vi gerne, at du:

  • Går til opgaver på både struktureret, løsningsorienteret og selvstændig vis

  • Trives i en foranderlig hverdag, hvor der veksles mellem store og små opgaver

  • Har en grundlæggende forståelse for og føler dig repræsenteret i civilsamfundets rolle

Vi tilbyder

  • Et job i et uhøjtideligt sekretariat med engagerede, ambitiøse og dygtige kolleger og en arbejdskultur, hvor vi løfter i fællesskab til fordel for en sag

  • En høj grad af medbestemmelse og mulighed for at præge den finansielle udvikling, blandt andet har vi et strategisk fokus på nye finansieringsformer

  • Hyggeligt kontor på Godsbanen med mulighed for hjemmearbejde og vekslende arbejdstider

Ansættelsesvilkår

Stillingen er i udgangspunktet en 30 timers ansættelse med opstart 1. juni 2023. Som NGO er vi ikke lønførende. Lønnen følger Læseforeningens lønstruktur.  
Som en del af sekretariatet kommer du til at sidde på Godsbanen i Aarhus og arbejde i et team bestående af direktør, projektleder, kursuskoordinator og kontorelev samt de øvrige ansatte projektmedarbejdere. Vi afholder månedlige medarbejdermøder på skift i hhv. Aarhus og København.  
Vi ønsker at fremme ligestilling og mangfoldighed og opfordrer alle kvalificerede til at søge stillingen – uanset etnisk baggrund, køn, seksuel orientering, handicap, religion og alder.

Send din ansøgning og cv til direktør Mette Steenberg.

Der er ansøgningsfrist d. 14.4 og dato for samtaler d. 26.4 på Godsbanen

 

Forrige
Forrige

SKAB SKØNLITTERÆRE ÅNDEHULLER OG INFRASTRUKTUR I PSYKIATRIEN

Næste
Næste

KURSUS I METODEN GUIDET FÆLLESLÆSNING FOR EKSTERNE: TILMELD DIG NU!