Mød Læseforeningen på Kulturmødet Mors: Rigtige mænd læser digte og skønlitterær aktivisme hos UngKult

Sensommeren summer og der er travlt her hos os! Vi uddanner nye frivillige, starter nye læsefællesskaber op og rejser rundt i landet for at råbe højt om poesiens samfundsforandrende potentialer - business as usual.

Noget vi virkelig glæder os til i august, er at besøge skønne Mors og Kulturmødet. Udover at lade os inspirere af alle de fantastiske mennesker man kan møde der, så tropper vi selvfølgelig også selv op med to sceneevents:

Fredag kl 16.30 på KulturPladsen kan du høre paneldebatten ’Rigtige mænd læser digte!’ hvor vores egen Andreas (projektleder på ensomhedsindsatserne hos Læseforeningen) er moderator for en samtale mellem Astrid Fly Oredsson fra Læseforeningen, Bent Andersen fra Læseforeningen og Lars Berg Schovsbo fra Ældre Sagen, om trivsel for mænd i overgangen til pensionsalderen og om hvordan litteraturen kan byde ind her.

(AFLYST) Lørdag kl 15.00 – 16.00 kan du komme til forfattersamtale og fælleslæsning med Malte Tellerup under overskriften ’Skønlitterær aktivisme i håndboldhallen’ – arrangeret af vores unge skønlitterære aktivister. Vi skal tale om ungdomsfællesskaber og om at være anderledes end dem man deler fællesskabet med. Det er Bag Plankeværket på Kulturpladsen ⚽️

Og så er der selvfølgelig guidet fælleslæsning:

Torsdag kl 14.30 - 15.00 og fredag fra 10.30 – 11.00 er der fælleslæsning for unge hos UngKult, og torsdag fra 16.00 – 17.00 og fredag fra 13.00 – 14.00 fælleslæser Finn traditionen tro i Antjes Have.

Find alle detaljer på Kulturmødet Mors hjemmeside.

Vi håber på at se en masse gamle og nye venner på øen i Limfjorden!

Billedserie: Læseforeningens sommerskole 2024! Forandringskraft på Rødding Højskole

Litteratur i virkeligheden - Guidet fælleslæsning: Køb bogen nu hos Aarhus Universitetsforlag