Billedserie: Læseforeningens sommerskole 2024! Forandringskraft på Rødding Højskole

Weekenden fra den 17. - 18. august afholdt Læseforeningens vores årlige sommerskole for frivillige. I år fandt sommerskolen sted på vidunderlige Rødding Højskole (en litteraturens og læsekunstens højborg) og vi var samlet hele 65 mennesker (!) til fælleslæsning og skønne samtaler!

Årets tema for sommerskolen var ‘Forestillingskraft’, hvilket blev belyst gennem panelsamtale, workshops og fælleslæsning. Vi havde besøg af forfatterne Ingrid Nymo og Peter-Clement Woetmann, klimaaktivist og forfatter Jeppe Svan Sørensen, fortæller Kasper Sørensen og forsker Katrin Heimann. Og så tilbød vores egen Bente Koch Sølverbæk morgenyoga med et strejf af poesi for alle - luksus!

Tak til jer som var her med os og som gjorde dagene så smukke! Og tak til alle andre frivillige og samarbejdspartnere som er en del af Læseforeningens stærke netværk derude i virkeligheden, bag højskolens mure. I er de bedste!

Fotos af Søren Zeuth!

Opråb! Læseforeningen søger unge fra Roskilde til at blive skønlitterære aktivister

Mød Læseforeningen på Kulturmødet Mors: Rigtige mænd læser digte og skønlitterær aktivisme hos UngKult