Online læsefællesskab for LGBT+ personer i samarbejde med LGBT+ Danmark

Læsefællesskabet er et frirum og et trygt sted at dele og udforske de tanker og følelser, som litteraturen vækker i os. Den gode læseguide Søs vil ved hvert møde dele både prosa og poesi for gruppen. Det kræver ingen forberedelse eller litteraturfaglige kundskaber at være med.

Vi læser - som altid - skønlitteratur ud fra metoden guidet fælleslæsning. Det er en metode udviklet til at dele skønlitterære læseoplevelser gennem live-læsning i mindre grupper af deltagere. En læseguide udvælger litteraturen (typisk en novelle/romanuddrag og et digt) på forhånd og læser højt for gruppens deltagere, hvorefter der tales om teksterne i fællesskab.

Vi mødes første gang online tirsdag d. 11 juni kl. 17.00 - 18.30. Tilmeld dig og få et link hos maria@laeseforeningen.dk. Hvis du har været med én gang, er du ikke forpligtet til at være med igen. Vær med som det passer dig.

Vi ses på zoom!

Ny antologi ‘Larm og Stilhed’ og bogreception på Plejehjemmet Humlehaven i Nørre Lyndelse, Fyn

Læseforeningens sommerskole 2024: ’Forestillingskraft’ på Rødding Højskole